اخبار سایت, تبلیغات

زالی : ضریب k فیزیوتراپی منطقی نیست

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ضریب k فیزیوتراپی چه در بخش خصوصی و دولتی منطقی نیست و فرمول قابل قبولی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ دکتر علیرضا زالی در مراسم آغاز بکار بیست و هفتمین کنگره سالانه انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: بزرگترین مشکل جامعه فیزیوتراپ ها تعرفه است و فرمول تعرفه گذاری فیزیوتراپی درحال حاضر غیر کارشناسی است.
وی گفت: فیزیوتراپ ها این آمادگی را دارند که روش تعرفه گذاری را اصلاح کنند و حتی این روش یکی دو سال به صورت آزمایشی ، عملیاتی شود.
زالی با تاکید بر اینکه موسسات فیزیوتراپی با دیرکرد معوقات بیمه ها مواجهند ادامه داد: تأخیر در پرداخت مطالبات فیزیوتراپیست ها و عقد قراردادهای سلیقه ای این قشر را با مشکلات زیادی مواجه ساخته و موجب شده است بسیاری از این افراد انگیزه کاری خود را تا حدی از دست دهند.
وی افزود:به نظر می رسد این کنگره بهانه خوبی باشد تا گروه های مرتبط همکاری و تلاش بیشتری برای اصلاح تعرفه گذاری این رشته و همکاری های بین بخشی در این زمینه صورت گیرد.
ارتقای سطح علمی و کیفیت خدمات فیزیوتراپی؛ مهمترین دغدغه فیزیوتراپیست ها
دبیر اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالانه انجمن فیزیوتراپی ایران مهمترین دغدغه فیزیوتراپیست ها را ارتقای سطح علمی و کیفیت خدمات فیزیوتراپی دانست.
 موذن زاده در این مراسم افزود: بالا رفتن میانگین سنی جامعه و از سوی دیگر گسترش حیطه های مرتبط با فیزیوتراپی ، ضرورت ارتقای این رشته و همکاری های بین بخشی برای آن را بیشتر می کند.
وی باتوجه به رشد جمعیت سالمندی کشور هدف از برپایی این کنگره را اصلاح الگوی زندگی و حرکت برای توانایی بیشتر ذکر کرد و گفت : این کنگره سالانه در شرایطی برگزار می شود که تجربه 26 سال کنگره سال های قبل و ارتباطات تنگاتنگ با سایر گروه های پزشکی را به همراه دارد.
بیست و هفتمین کنگره فیزیوتراپی ایران که با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی و دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت وجمعی از مسئولان درهتل المپیک تهران برگزارمی شود تا 17 اردیبهشت ادامه دارد .
تاریخ: ۱۳۹۵/۰۲/۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.