گردن

3 راهکار مختلف برای درمان گردن درد عصبی

درمان گردن درد عصبی

گردن درد عصبی یکی از دردهایی است که می تواند گریبان ما را بگیرد. همان طور از اسم این گردن درد مشخص است، استرس منجر به چنین دردی می گردد. پس برای پیشگیری از ابتلا به این درد، استرس و نارحتی های عصبی را از خود دور کنید. اما اگر به دنبال درمان این درد هستید، 3 راهکار در این مقاله پیشنهاد می شود. برای آشنایی با علائم گردن درد عصبی ، درمان گردن درد عصبی و ارتباط استرس و درد گردن همراه مجتمع فیزیوتراپی ابوریحان باشید.

گردن درد عصبی چیست؟

به گردن دردی که بر اثر استرس ایجاد شده، گردن درد عصبی گفته می شود. برای درمان گردن درد عصبی روش های مختلفی وجود دارد که شامل ورزش، فیزیوتراپی و ماساژ می شود. هدف از این درمان ها کاهش انقباض عضلات گردن و تسکین درد است. اما استرس و درد گردن چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ طبیعتا استرس مانند بسیاری از قسمت های بدن، گردن را هم از آسیب هایش بی نصیب نمی گذارد! در ادامه در مورد نقش استرس بر ابتلا به گردن درد عصبی به نکاتی اشاره می شود.

نقش استرس در ابتلا به گردن درد عصبی

گردن درد، یک مشکل شایع است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود تجربه می کنند. عوامل زیادی در بروز این بیماری نقش دارند. افرادی که تمام روز از رایانه استفاده می کنند یا روی صندلی خم می شوند، بعد از مدتی به گردن درد مبتلا می شوند. وضعیت بد بدن در هنگام خواب هم می تواند در این زمینه موثر باشد. در افرادی که گردن خود را به طور مکرر در یک جهت حرکت می دهند، احتمال ابتلا به گردن درد بیشتر است. حمل بارهای سنگین، صدمات ورزشی و تصادفات رانندگی هم می توانند به گردن آسیب وارد کنند.

استرس و درد گردن ، دو یار قدیمی!

درمان گردن درد عصبی

استرس نقش مهمی در ابتلا به گردن درد یا تشدید آن دارد. مغز در پاسخ به استرس هورمون های کورتیزول و اپی نفرین را ترشح می کند. این هورمون ها باعث افزایش ضربان قلب، افزایش فشارخون و سفت شدن عضلات می شوند. وقتی فرد دائما استرس دارد، عضلات گردن او به مدت طولانی در حالت انقباض باقی می مانند. این موضوع به گردن درد عصبی منجر می شود. از طرف دیگر، خود درد یک عامل استرس زا محسوب می شود. در حقیقت، استرس و درد گردن یک چرخه را تشکیل داده و باعث تشدید یکدیگر می شوند.

بیشتر بخوانید: « 7 دلیل درد قفسه سینه هنگام تنفس »

علائم گردن درد عصبی چیست ؟

حالا نوبت آشنایی با علائم گردن درد عصبی است. بدن ما تا حدی می تواند استرس را کنترل و با آن مقابله کند. اما اگر به طور مداوم تحت استرس قرار داشته باشید، بدن نسبت به این موضوع واکنش نشان می دهد. استرس می تواند باعث احساس درد در قسمت های مختلف بدن شود. درد ناشی از استرس هم روی گردن و هم روی قسمت فوقانی کمر اثر می گذارد. مهم ترین علائمی که باید در درمان گردن درد عصبی مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

  • درد گردن که معمولا بعد از استرس و اضطراب ایجاد می شود
  • درد شانه و قسمت فوقانی کمر
  • درد در پشت سر
  • احساس فشار روی مهره برجسته پشت گردن 

کنترل استرس در درمان گردن درد عصبی چه نقشی ایفا می کند؟

استرس و درد گردن

استرس، اضطراب و افسردگی از دلایل مهم ابتلا به گردن درد به شمار می روند. بنابراین، باید سعی کنید استرس و اضطراب خود را کنترل کرده و اگر به افسردگی مبتلا هستید برای درمان اقدام کنید. اما چگونه می توان استرس را کنترل کرد. روش های زیر می توانند به شما در کنترل استرس و اضطراب کمک می کنند:

  • ورزش

ورزش برای جسم و روان انسان مفید است. حرکات ورزشی با آزاد کردن اندورفین باعث کاهش درد می شوند.

  • یوگا

یوگا تاثیر زیادی روی سلامت جسمی و روحی شما دارد. یوگا به کاهش استرس و کاهش درد عضلات کمک می کند.

  • مدیتیشن

مدیتیشن روش خوبی برای آرام کردن افکار و کاهش اضطراب است.

  • درخواست کمک از خانواده و دوستان

شما مجبور نیستید به تنهایی از پس استرس برآیید. اجازه دهید خانواده و دوستانتان در این کار به شما کمک کنند. از آن ها برای انجام کارهای مختلف به خصوص زمانی که استرس زیادی دارید، کمک بگیرید.

شاید مطالعه این مقاله هم برایتان جالب باشد: « 10 دلیل گزگز کردن دست و پا »

چگونه درمان گردن درد عصبی به کمک تمرینات کششی، ماساژ و فیزیوتراپی میسر می شود؟

استرس و درد گردن + علائم گردن درد عصبی

اگر به گردن درد مبتلا هستید باید ضمن کنترل استرس از تمرینات کششی، ماساژ و فیزیوتراپی برای درمان کمک بگیرید. هر کدام از این 3 راه می توانند گردن درد عصبی شما را بهبود ببخشند. به نظرتان هر کدام از این روش ها چگونه درد گردن شما را کاهش می دهند؟ برای گرفتن پاسخ این سوال با ابوریحان همراه باشید.

تمرینات کششی گردن چگونه در درمان گردن درد عصبی موثر است؟

معمولا برای درمان گردن درد عصبی انجام تمرینات کششی خاصی توصیه می شود. چنان چه تمرینات کششی به طور منظم انجام شوند اسپاسم و سفتی عضلات گردن را از بین می برند. همچنین باعث حفظ یا گسترش دامنه حرکات گردن می شوند.

برای انجام تمرینات کششی سر را خم کرده و چانه را به مدت 15 ثانیه روی قفسه سینه قرار دهید. سپس به ترتیب سر را به سمت شانه راست و چپ خم کنید. این کار را برای هر سمت به مدت 15 ثانیه انجام دهید. با توجه به حساس بودن گردن بهتر است این تمرینات زیر نظر فیزیوتراپیست انجام شود.

بیشتر بخوانید: « دلایل و روش های درمان درد مفاصل چیست؟ »

نقش ماساژ در درمان گردن درد عصبی

ماساژ نه تنها آرام بخش و کاهنده استرس است، بلکه می تواند گرفتگی عضلات گردن  و شانه ها را کاهش دهد. بعضی از افراد ترجیح می دهند خودشان ماساژ را انجام دهند. اما بعضی بیماران معتقدند که انجام این کار توسط یک فرد متخصص و آموزش دیده تاثیر بیشتری در بهبودی دارد. در کنار ماساژ می توانید از کمپرس سرد یا گرم برای بهبود سریع تر درد استفاده کنید.

فیزیوتراپی بر درمان گردن درد عصبی چه تاثیری دارد؟

فیزیوتراپیست با استفاده از گرما، تحریک الکتریکی و سایر اقدامات به کاهش درد کمک می کند. درمان گردن درد عصبی با فیزیوتراپی باعث افزایش قدرت و بهبود انعطاف پذیری گردن می شود.

نوع و مدت زمان برنامه فیزیوتراپی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. معمولا در شروع کار به چند جلسه درمان که توسط فیزیوتراپیست انجام می شود، نیاز است. با گذشت زمان، تمریناتی به شما آموزش داده می شود که می توانید در منزل انجام دهید. با توجه به اینکه حالت بدن در طول روز در بروز درد نقش دارد، فیزیوتراپیست به شما روش هایی را برای حفظ حالت صحیح بدن آموزش می دهد.

اگر می خواهید با استفاده از روش های فیزیوتراپی، گردن درد عصبی خوذ را درمان کنید، می توانید از متخصصان مجتمع فیزیوتراپی ابوریحان کمک بگیرید. مجتمع ابوریحان با بهره گیری از تعداد زیادی از متخصصان فیزیوتراپی می تواند برای درمان دردهای شما مرهمی باشد.

نتیجه گیری

اگر صدها بار توصیه کنیم که از استرس دور باشید، کم است! درست است که شرایط به گونه ای است که استرس تبدیل به نزدیک ترین دشمن به ما شده است، اما می توان با خودسازی و تمرین، خود را از این آلودگی روحی که تاثیر زیادی رو جسم نیز دارد، دور کرد. پس از آن جا پیشگیری بهتر از درمان است، سعی کنید که دور و بر استرس آفتابی نشوید! اما اگر درگیر این درد شدید، نگران نباشید! مجتمع فیزیوتراپی ابوریحان می تواند برای رهایی از این درد شما را یاری کند. در مجتمع فیزیوتراپی ابوریحان ، سیستم پذیرش بیماران و نوبت دهی همه روزه از ساعت 7 تا 21 به صورت تلفنی و حضوری است.

لطفا نظرات خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

۱ دیدگاه در “3 راهکار مختلف برای درمان گردن درد عصبی

  1. سلام وقتتون بخیر
    خیلی این مطلب مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.