احتیاط های خاص, تغذیه وتندرستی

 با این کارها دور تحلیل عضلات خط بکشید!

راههای جلوگیری از تحلیل عضلات

تحلیل رفتن عضلات به خصوص در سنین میانسالی یا سالمندی ممکن است یکی از کابوس‌های سلامتی شما باشد. این که عضلاتتان طراوت و استحکام کافی را نداشته باشند، مشکلاتی برایتان به دنبال دارد. ولی آیا باید نشست و منتظر تحلیل عضلات ماند؟! قطعا راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از تحلیل رفتن عضلات خود و مشکلاتی ناشی از آن جلوگیری کنید. برای آگاهی از این راهکارها، مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تحلیل عضلات چیست؟

می‌توان تحلیل عضلانی را مجموعه‌ای از عوارض نامید که موجب تضعیف ماهیچه‌ها و عضلات بدن می‌شوند. اگر این بیماری پیشرفت کند، مشکلات حرکتی را برای بیمار به دنبال دارد و می‌تواند بر تنفس و عملکرد قلب تاثیرگذار باشد. شایع‌ترین نوع تحلیل عضلات، تحلیل عضلانی دوشن است.

ترکیبی از انجام حرکات ورزشی مناسب و مصرف مواد مغذی می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به تحلیل عضلانی موثر باشد.

پیشگیری از تحلیل عضلات با ورزش کردن

تمرین‌های ورزشی به تنهایی برای جلوگیری از تحلیل رفتن عضلاتتان موثر نیست و باید برنامه غذایی مناسب نیز برای خود بچینید. هر ورزشی مفید است چون همه ورزش‌ها به نوعی عضلات شما را درگیر می‌کنند. ولی می‌توان روی بعضی از ورزش‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد. یکی از این ورزش‌ها پیاده‌روی است.

پیاده روی دشمن تحلیل عصلات

پیاده‌روی کنید و عضلاتتان را سرحال کنید

 پیاده‌روی یک ورزش ساده است که نیاز به مکان و ابزار خاصی ندارد و فقط همت شما را می‌طلبد! اگر نگران تحلیل رفتن عضلات خود هستید، پیاده‌روی هرروزه را در برنامه خود قرار دهید.

توجه داشته باشید که آفت هر کار مفید، سهل‌انگاری و تنبلی است. پس خود را متعهد کنید که هر روز زمان مشخصی را به پیاده‌روی اختصاص دهید. می‌توانید از مسافت‌های کوتاه شروع کنید و کم کم مسیرهای پیاده‌روی خود را طولانی‌تر کنید. فراموش نکنید که سنگ بزرگ نشانه نزدن است!

ورزش های هوازی در جلوگیری از تحلیل عضلات موثرند

نه فقط پیاده‌روی بلکه هر ورزش هوازی را که دوست دارید، انجام دهید. ورزش‌های هوازی خطر ابتلا به تحلیل عضلانی را کاهش می‌دهند. در کنار ورزش‌های هوازی، تمرین‌های مقاومتی را نیز انجام دهید. به یاد داشته باشید که ورزش‌های هوازی و تمرین‌های مقاومتی مکمل یکدیگر هستند. پس برای مشاهده نتیجه تلاش‌های خود، تمرین‌های مقاومتی را همراه با ورزش‌های هوازی فراموش نکنید.

تمرین‌های مقاومتی، تمرین‌هایی مانند وزنه‌برداری، کار کردن با نوارهای کششی و مقاومتی و انجام حرکات در جهت خلاف جاذبه زمین هستند. فشار حاصل از انجام تمرین‌های مقاومتی، سیگنال‌های رشد بدن را تحریک می‌کند و باعث افزایش قدرت عضلات می‌شود.

پیشگیری از تحلیل عضلانی با مصرف رژیم غذایی مناسب

همان‌طور که اشاره شد، یکی از دو بال پرواز برای فرار از تحلیل عضلات، مصرف مواد مغذی و مناسب است. مصرف وعده‌های غذایی مقوی یا میان‌‌وعده‌ها بلافاصله پس از اتمام ورزش، تاثیر زیادی روی قوی‌تر شدن ماهیچه‌ها دارد. مصرف غذاهای حاوی پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌های سالم برای ساخته شدن عضلات لازم است. هم‌چنین عضلات به منیزیم، کلسیم، پتاسیم، مس، پتاسیم، سلنیوم، آهن و ویتامین‌های مختلف هم نیاز دارند.

در ادامه بهترین مواد غذایی برای افزایش توده عضلانی معرفی می‌شوند.

 

مواد غذایی و تحلیل عضلانی

مصرف گوشت قرمز بدون چربی و فرار از تحلیل عضلات

گوشت قرمز حاوی کراتین و کازنتین است. کراتین بر افزایش قدرت و بیشتر رشد کردن عضلات موثر است. هم‌چنین کراتین به‌ عنوان سوختی برای فعالیت‌های لحظه‌ای عضلات مورد استفاده بدن قرار می‌گیرد. یکی دیگر از مزایای کراتین این است که به عضلات اجازه می‌دهد فعالیت شدیدتر و در زمان طولانی‌تر داشته باشند.

بادام بخورید و عضلاتتان را بیمه کنید!

بادام، پروتئین، فیبر و ویتامین E دارد. آنتی‌اکسیدان درون بادام را نیز برای عضلات دست کم نگیرید. آنتی‌اکسیدان موجود در بادام علاوه بر کمک کردن به نابودی رادیکال‌های آزاد بدن، یک منبع مناسب برای ریکاوری عضلات است. از فایده‌های بادام همین بس که بر سوزاندن چربی بدن و پایین آوردن خطر ابتلا به کلسترول بالا و بیماری‌های قلبی تاثیرگذار است.

حبوبات و پیشگیری از تحلیل عضلات

 

حبوبات را دست کم نگیرید

یکی دیگر از یاری‌گران عضلات شما حبوبات هستند. انواع حبوبات مختلف حاوی پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر هستند. تاثیر حبوبات را در عضله‌سازی دست کم نگیرید و همین الان بسته‌های عدس، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز و سایر لوبیاها و سایر حبوبات را ذخیره کنید!

نقش شیر در پیشگیری از تحلیل عضلات را جدی بگیرید

پروتئینی که در شیر وجود دارد، به سرعت جذب بدن و عضم می‌شود. هم‌چنین شیر حاوی مواد معدنی و ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های خوب است که بدن برای ساخت عضلات نیاز به آن‌ها دارد. پس نوشیدن یک لیوان شیر پس از هر ورزش کردن را به برنامه ورزشی‌تان سنجاق کنید!

با سینه مرغ عضلاتتان را قوی کنید

سینه مرغ نیز منبع پروتئین بدون چربی است. مصرف سینه مرغ برای رشد عضلات عالی است. مصرف این ماده غذایی باعث می‌شود که بافت عضلات ترمیم شود و سلول‌های آسیب دیده در طول تمرینات سخت تقویت شود. هم‌چنین سینه مرغ حاوی نیاسین، ویتامین B6، سلنیوم و روی است که مورد علاقه ورزشکاران هستند.

ماهی قزل آلا را فراموش نکنید

برای عضله‌سازی و پیشگیری از تحلیل عضلات، ماهی قزل‌آلا را هم به لیست خرید خود اضافه کنید. ماهی قزل‌آلا که حاوی امگا 3، ویتامین B و پروتئین با کیفیت است، بدن را عضلانی می‌کند و چربی‌های بدن را می‌سوزاند.

کلام پایانی

برای این که دچار تحلیل عضلات نشوید، وقت را تلف نکنید! در اسرع وقت ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید و رژیم غذایی مناسب و در خدمت عضله‌سازی برای خودتان تنظیم کنید. سهل‌انگاری و تنبلی در این زمینه ممکن است در آینده مشکلات بسیاری را برایتان به وجود آورد. به یاد داشته باشید تحمل سختی ورزش آسان‌تر از تحمل حسرت ورزش نکردن است.

اگر فکر می‌کنید متخصصان ابوریحان می‌توانند به شما در پیشگیری از تحلیل عضلاتتان کمک کنند، با متخصصان ابوریحان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.