دسته‌بندی نشده

درمان گودی کمر با فیزیوتراپی چگونه صورت می گیرد؟

درمان گودی کمر با فیزیوتراپی

گودی کمر یا لوردوز یکی از مشکلاتی است که موجب می شود شکم به جلو بیاید و ران های شما به سمت عقب و بالا دچار قوس شوند. گودی کمر تاثیری منفی زیادی روی ظاهر شما دارد. علاوه بر آن درد ناشی از فشارهای ناشی از گودی کمر، بیمارها را آزار می دهد. روش های درمانی مختلفی برای درمان گودی کمر وجود دارد. یکی از این روش ها، درمان گودی کمر با فیزیوتراپی است. برای این که بدانید گودی کمر چیست ، با انواع گودی کمر آشنایی شوید و استفاده از روش های فیزیوتراپی بتوانید مشکل گودی کمر خود را برطرف کنید، همراه مجتمع فیزیوتراپی ابوریحان باشید.

گودی کمر چیست ؟

گودی کمر وضعیتی است که در آن، قوس کمر به جهت داخل و به طور غیرطبیعی افزایش می یابد. ستون فقرات یک قوس طبیعی ملایم دارد که به عملکرد مناسب کمر کمک می کند. این قوس بر اساس فرم مهره های تشکیل دهنده ستون فقرات به وجود می آید. اگر قوس ستون فقرات زیاد شود، فشار زیادی به اجزای دیگر ستون فقرات وارد می شود که درد گودی کمر را ایجاد می کند.

انواع گودی کمر چیست ؟

پس از یافتن پاسخ سوال گودی کمر چیست ، شاید برایتان جالب باشد که بدانید انواع گودی کمر چیست. گودی کمر می تواند دلایل مختلف داشته باشد و بر اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. بر اساس این عوامل، می توان گودی کمر را به دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد. پس از معرفی انواع گودی کمر با درمان گودی کمر با فیزیوتراپی آشنا می شوبد.

گودی کمر جراحتی

گودی کمر چیست + انواع گودی کمر

همان طور که از اسم این نوع گودی کمر مشخص است، علت بروز این نوع گودی کمر، جراحت و آسیب دیدگی است. جراحت یا صدمه در قسمت اتصال دهنده های ستون فقرات ممکن است باعث آسیب رسبدن به این اتصال ها شود و در بخش پایین ستون فقرات درد ایجاد کند. تصادفات رانندگی و سقوط از ارتفاع می تواند موجب بروز این نوع گودی کمر گردد.

گودی کمر عضلانی- عصبی

هر جا صحبت از عصب به میان می آید، یعنی پای نخاع در میان است! گودی کمر عضلانی- عصبی نیز دارای آسیب هایی است که می تواند به مشکلات نخاعی نیز منجر شود. برای درمان این نوع گودی کمر باید نوع خاصی از درمان را به کار بگیرید.

گودی کمر پس از عمل لامینکتومی

یکی دیگر از انواع گودی کمر، گودی کمری است که پس از عمل جراحی لامینکتومی بروز پیدا می کند. لامینکتومی نوعی عمل جراحی استکه طی آن، قسمتی از مهره های ستون فقرات حذف می شوند تا دسترسی به نخاع ایجاد شود. پس ار اجام این عمل، ممکن است ستون فقرات ناپایدار شود و قوس طبیعی کمر تبدیل به گودی کمر شود. این نوع گودی کمر بیشتر در کودکان شایع است. در ادامه به نکاتی در مورد درمان گودی کمر با فیزیوترارپی اشاره می شود.

بیشتر بخوانید: « آیا رهایی از درد سیاتیک با فیزیوتراپی امکان پذیر است؟ »

درمان گودی کمر با فیزیوتراپی چگونه میسر است؟

گودی کمر می تواند باعث درد شدید در پشت و همچنین ایجاد مشکل در انعطاف پذیری حرکت های بدن ‌شود. بهترین راه برای از بین بردن این درد و دستیابی به وضعیت دلخواه، استفاده از روش های درمانی فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی توسط فیزیوتراپیست های ماهر به بیمار کمک می‌کند که به بهترین درمان را تجربه کند و از عوارض جانبی به دور باشد. درمان گودی کمر با فیزیوتراپی توسط متخصصان زبده فیزیوتراپی می تواند شما را از شر این اختلال ظاهری و دردهای ناشی از آن رها کند. متخصصان فیزیوتراپی مجتمع ابوریحان می توانند شما را در رها شدن از این درد و عارضه یاری کنند.

هدف از درمان گودی کمر با فیزیوتراپی چیست؟

گودی کمر چیست + انواع گودی کمر

هدف از درمان گودی کمر با فیزیوتراپی ، بهببود قوس غیرطبیعی کمر و نیز پیشگیری از پیشروی بیشتر این عارضه با بهره گیری از نقویت عضله های شکمی و ماهیچه های جلو و پست ران است. اگر این عضله ها قدرتمند شوند، موجب می شوند که کمر صاف شود و به وضعیت طبیعی برسد.

شاید مطالعه این مقاله هم برایتان جالب باشد: « دلایل و روش های درمان درد مفاصل چیست؟ »

متخصصان فیزیوتراپی چگونه گودی کمر را درمان می کنند؟

متخصصان فیزیوتراپی برای درمان گودی کمر با روشهای فیزیوتراپی ، بیمار را معایته می کنند و ویژگی هایی مانند سفتی، ضعیف یا قوی بودن و بلندب و کوتاهی بررسی می کنند. پس از آن، برنامه ای را به بیمار ارئه می دهند در این برنامه، تمرین های تقویتی و کششی با هدف اصلاح ناهماهنگی های عضلات برای بیمار در نظر گرفته می شود. اگر درد ناشی از گودی کمر شما شدید یا مداوم باشد، ممکن است متخصصان فیزیوتراپی داروهای ضد التهاب را برای بیمارها تجویز کنند. همچنین در این شرایط، امکان استفاده از روش هایی مانند لیزردرمانی و تحریک الکتریکی اعصاب از روی پوست نیز وجود دارد.

نتیجه گیری

درمان گودی کمر با فیزیوتراپی یکی از روش های درمانی است که می تواند شما را از چاله گودی کمر بیرون بکشد! استفاده از این روش های درمانی مستلزم مراجعه مستمر به متخصص فیزیوتراپی و انجام تمرین های خانگی منظم است. اگر برای درمان گودی کمر خود با فیزیوتراپی مصمم هستید، می توانید از کمک متخصصان فیزیوتراپی مجتمع فیزیوتراپی ابوریحان استفاده کنید. در مجتمع فیزیوتراپی ابوریحان، سیستم پذیرش بیماران و نوبت دهی همه روزه از ساعت 7 تا 21 به صورت تلفنی و حضوری است به منظور عدم ایجاد اختلال در روند درمان بیماران، این مرکز در ایام تعطیل به جز جمعه ها نیز باز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.