آموزش بیماران, آموزش ورزش بیماران

ورزش های آرتروز زانو(تمرین درمانی در خانه)

تمرین1: 10ثانیه نگه دارید.10ثانیه استراحت.3مرحله 12تایی
زیر زانوی خود یک بالش قرار می دهید در حالی که زانوی خود را به بالش فشار می دهید، پاشنه پا را از تخت بلند کنید. پنجه پا را به طرف خود بکشید.. بر روی دستها یا یک بالش تکیه دهید .
 
knee1.jpg
 
تمرین2:  10ثانیه نگه دارید.10ثانیه استراحت.3مرحله 12تایی
در حالت نشسته یک بالش کوچک را بین زانوهای خود قرار دهید در حالی که زانوها صاف هستند سپس زانو های خود را به بالش فشار دهید.
knee2.jpg
تمرین3: 10ثانیه نگه دارید.10ثانیه استراحت.3مرحله 12تایی
در حالت طاقباز پاشنه پای خود را به اندازه  45 درجه از روی زمین بلند کنید . یکبار در حالتی که پنجه پا به بیرون چرخیده و بار دیگر بدون چرخش پنجه ها و در هر بار پس از بلند کردن پا این وضعیت را نگه دارید
knee3b.jpgknee3a.jpg
تمرین4: 10ثانیه نگه دارید.10ثانیه استراحت.3مرحله 12تایی
به پهلو دراز بکشید، زانوی سمتی که بر روی آن دراز کشیده اید را خم نگهدارید  و پای رویی را با زانوی صاف بالا اورید، تا جایی که پا هم سطح با بدن شما قرار گیرد.
knee4.jpg
تمرین5:  10ثانیه نگه دارید.10ثانیه استراحت.3مرحله 12تایی
در حالیکه ران های شما در حالت 90 درجه قرار دارند و هم سطح با دیوار هستند، پاها را از یکدیگر دور کنید و تا دامنه ی انتهایی پیشروی کنید.
knee4b.jpg
تمرین6:  10ثانیه نگه دارید.10ثانیه استراحت.3مرحله 12تایی
  مینی اسکات: روبروی یک دیوار یا صندلی  بایستید، دو دست خود را در کنار خود نگه دارید، زانو ها و ران های خود را خم کنید و شروع به پایین رفتن کنید تا حدی که زانو ها تا 30 درجه خم شود.اسکات را انجام دهید
knee6.jpg
تمرین7: 30ثانیه نگه دارید.3مرحله 5 تایی
بایستید و دو دست خود را روی مفصل ران بگذارید و عضلات شکم را منقبض کنید و به داخل بدهید اکنون با پای مبتلا یک گام به جلو بردارید و در حالیکه ستون مهره ای خود را صاف نگه داشته اید زانوی سالم تان را خم کنید، ران را به زمین نزدیک کنید، سپس به آرامی به وضعیت شروع تمرین باز گردید.
knee7.jpg
تمرین8:  30ثانیه نگه دارید.3مرحله 3تایی
 کشش  عضلات چهار سر رانی: در وضعیت دمر خوابیده قرار بگیرید پاشنه پای مورد نظر را به باسن همان سمت نزدیک کنید و این وضعیت را 10 ثانیه نگه دارید و سپس شل کنید.
knee8.jpg
تمرین9:  30ثانیه نگه دارید.3مرحله 5تایی
کشش  عضلات چهار سر رانی: در وضعیت دمر خوابیده قرار بگیرید پاشنه پای مورد نظر را به باسن همان سمت نزدیک کنید و این وضعیت را 10 ثانیه نگه دارید و سپس شل کنید.
knee9.jpg
به امید بهبودی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.